Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

18 Mac 2009

PRK P059 BUKIT GANTANG (06): BBQ Mee banjir udang...

Muslimat sedang buat lawatan dari rumah ke rumah...

Walaupun ramai orang kata kami turun terlalu awal. Ini kerana Hari penamaan calon & Hari mengundi lambat lagi iaitu masing2 pada 29 Mac & 7 april nanti iaitu lebih kurang 20 hari lagi. Tetapi kami telah bermula.... bagi memastikan Islam mempertahankan Kerusi P059 bukit Gantang.


Tugas pertama kami ialah buat lawatan dari rumah ke rumah.Mengikut bacaan awal dari pemerhatian kami, penduduk sekitar UPU Bukit Gantang mahu berubah. Semasa kami membeli peralatan & persiapan BBQ semalam, kami cuba 'mencula' beberapa orang cina di Pekan Matang, Kuala Sepetang. Majoriti orang Cina yang kami cula terlalu marah kepada UMNO. " Kami akan tanam UMNO dengan kain kapan Bendera Dacing yang banyak dinaikan sekitar Bukit Gantang ini", kata Tauke Cina semalam.

Semalam juga kami berkesempatan ke Kedai Mee Banjir TV3. Fuh ramainya orang...Setelah menunggu 15 minit baru pekerja mengambil order. Dalam menunggu Mee sampai, Pok Ya berkata " ni tentu kedai UMNO"... "Kenapa pulak??" tanya PB. " Tengok la, semua pekerja kedai ni semua pakai pakaian yang tak cukup kain dan pakai pakaian adik di punya..". PB diam saja...

Selepas menunggu hampir 45 minit. Order kami sampai. Rasanya macam mee biasa-biasa saje....Cuma lainnya 'Selak Mee baru nampak Udang'.. Bilang-bilang 10 ekor udang.. Harga RM10.... Maknanya udang seekor seringgit. Alhamdullilah.

Tapi yang frustnya.. bila time nak bayar di kaunter, PB rasa nak muntah semula 10 ekor yang dimakan tadi bila lihat gambar Besar 'Imam Pertama Hadhari' tertampal di kaunter bayaran... Betullah kata Pok Ya tadi "Kedai UMNO rupanya..."

Selepas Solat Maghrib di Markaz UPU Bukit Gantang, kami terpaksa bertolak pulang ke Besut kerana seorang isteri rombongan periksa PTK. Dalam perjalanan pulang kami singgah sebentar ke Program BBQ Pemuda UPU Bukit Gantang. Ramai juag pemuda yang sudah hadir walaupun program sebenar bermula selepas Isya'. Kami sampai di Besut lebih kurang pukul 12 tengah malam. BUKIT GANTANG kami datang lagi.......

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.