Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

18 Mac 2009

Tehran: Pemikiran Sekuler Alat Imperialisme Musuh - Hadi Awang

Ketua Partai Islam Se-Malaysia (PAS) Abdul Hadi Awang mengatakan, “Salah satu cara baru untuk melakukan penjajahan adalah dengan menebar pemikiran sekularisme.”


Berbicara dalam Konferensi Internasional Persatuan Islam ke-22 di Tehran, Abdul Hadi Awang menyebut Sekularisme sebagai alat imperialisme musuh. “Sebelum muncul krisis pemikiran dan partisan, umat Islam dahulu adalah umat yang bersatu,” jelasnya.

Ditandaskannya bahwa kemuliaan Islam adalah karena Islam itu sendiri dan kemuliaan umat Islam karena mengikuti ajaran agama ini. Jika umat Islam sadar tidak akan ada unsur asing yang dapat memengaruhinya. Islam adalah agama satu-satunya yang menyatukan umat manusia dan memerhatikan seluruh aspek kehidupan. Islam adalah agama yang menyingkirkan seluruh ideologi selainnya.


Presiden PAS (dua dari kanan) dalam
majlis perpaduan Islam di Iran

Abdul Hadi Awang mengungkapkan, Islam tidak menentang kebangsaan dan kesukuan yang berbeda. Tetapi Islam menolak fanatisme terhadap kesukuan. Syariat Islam dan ijtihad menekankan soal persatuan, sehingga masalah furu’ tidak seharusnya menjadi pemicu lahirnya perselisihan. Dahulu Islam adalah kekuatan politik yang paling besar di kawasan. Dahulu musuh tidak pernah berhasil mewujudkan impiannya menguasai negeri-negeri Islam berkat kesadaran umat Muslim yang mencegah terlaksananya program musuh. Musuh lalu masuk dengan cara memisahkan penguasa dari rakyat di negeri-negeri Muslim.

Pemimpin PAS menambahkan, “Sangat disayangkan, sebagian pemikiran Barat telah menghambat umat Islam melaksanakan ajaran yang diyakininya. Di Barat dikesankan adanya perpecahan di antara ulama. Barat berupaya keras untuk mengokohkan agama Kristen meski di sana terdapat banyak sekali perpecahan.”

Paham sekularisme, menurut Awang, adalah pemikiran yang sengaja ditebar oleh musuh di negeri-negeri Islam. Abdul Hadi Awang di akhir pembicaraanya menyatakan bahwa umat Islam baik Sunni maupun Syiah sama-sama menantikan kedatangan Imam Mahdi (as) yang bakal menjadi poros bagi persatuan umat ini. - taghrib.ir (link)

2 ulasan:

yeop berkata...

Yang hang tu nak pi join Umno wat pa. Kami kecewa beb.

yeop berkata...

Dah otai dalam politik tak kan tak kenai lagi kat UMNO.

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.