Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

9 Feb 2009

Suasana ceramah di Kediaman Rasmi MB Perak~ Malaysiakini

Setelah mendengar ucapan YB Menteri Besar Perak sebentar tadi saya membuat kesimpulan yang dapat dibuat adalah isu yang berlaku kini bukannya isu gila atau tamak kuasa tetapi isu membelakangkan undang-undang. Mengikut undang-undang (Perlembagaan Negeri Perak) MB tidak boleh dilucutkan oleh Sultan.





gambaran rakyat yg berada diluar tembok kerana ruang di dalam kediaman sudah penuh dengan kebanjiran rakyat yang melaut seumpama lautan putih.

Senyum pengundi-pengundi muda para reformis muda !


YAB MB Perak ketika memulakan ucapan dari atas rumah beliau


Barisan Pimpinan Utama di Himpunan Rakyat.

Khalayak rakyat yg ramai dari pandangan atas



Tetapi perkara itu telah dilakukan dan berlaku di Perak.
Dalam keadaan in YB Nizar bangun untuk mempertahankan undang-undang bukannya mempertahankan kuasanya. Apa jadi jika YB Nizar mengalah dan menurut sahaja titah Sultan? YB Nizar telah turut bersama mencabuli undang-undang. Dalam situasi sekarang, fakta dan tafsiran telah diputar belitkan sehingga orang menganggap YB Nizar adalah penderhaka. Saya rasa orang yang membuat undang-undang itulah yang menderhaka kerana tidak menetapkan Sultan boleh memecat MB. Saya berharap pemimpin UMNO yang sayang dan taat kepada Sultan mengubah undang-undang yang ada untuk memberi kuasa kepada Sultan memecat dan melantik MB dan PM.~ al banjari online

7 ulasan:

xz chef berkata...

nizar yang gila kuasa dan masih tak dapat terima hakikat

Nizar_Ryza berkata...

Nizar patut berundur..
tunjuk PR respek sULTAN..
Biarkan si Lanun terjun dengan labunya

EQUILIBRIUM berkata...

amno yg giler ni...tak dapat dinafikan 100% lagi.

Quantum Metal Consultant berkata...

Siapa siapa yang berminat dan ingin pertahankan Nizar, elok bawa balik dan jadikan dia MB kampongnya.

UMNO tak bagus sangat, lebih kurang, tapi biarlah rakyat menilai..

Rakyat ingin hidup seperti biasa, tidak di peralatkan oleh mana mana pihak yang terdesak dan berkepentingan peribadi.

anakmelayuperak berkata...

assalamualaikum..
70000 atau 100000 yang datang di perhimpunan MB yang menentang sultan tu ialah melayu bodoh yang datang dari luar perak yang tidak tau tentang perak..ni orang perak tulin nak bagitau...

sebelum pilihanraya PRU12, PR menang di perak..kami semua xde masalah sebab kami andaikan melayu memerintah, MB nizar..tapi bila kami tengok bilangan exco majoriti cina, melayu hanya 3 ( Pas 2, pkr 1 ) kami melayu perak tidak suka bumi melayu tergadai..ni ke dikatakan adil??? kenapa tidak letak bilangan exco sama banyak??? yang menyokong semua kena bodoh oleh MB nizar dan DAP..itu yang membuat kami melayu perak tulin mula meragui kerajaan perak dahulu ( MB nizar )..guna akal le..jangan cakap diri melayu kalo bangsa melayu sendiri tak dapat dipertahankan. kuasa melayu tidak dipertahankan..yang dilaungkan sekarang,. pemimpin islam ( MB Nizar )..tapi apa guna??andai berlaku undian...majoriti le menang..so alhamdulillah skrg BN memerintah yang kalo korang tgk dalam tu majoriti melayu, 1 dap...kenapa selama ni..masa DAP menguasai exco..PAS dan PKR tidak membantah dan melaungkan ALLAHUAKBAR sambil berarak??...tu namanya bodoh n buta tuli dalam menyokong. Menyokong MB nizar umpama menyokong cina. MB nizar bukan taknak turun tapi...keliling dia geng DAP yang tak benarkan dia berbuat demikian demi...secara logik??...mesti ada yang disembunyikan..hanya MB nizar dan DAP je yang tau.....ORANG MELAYU BESUT, KELANTAN, KEDAH, PENANG YANG IKUT BERARAK TU..BUKA MATA...JANGAN JADI MACAM LEMBU...IKUT JE..GUNA AKAL YANG ALLAH SWT BERIKAN PADA KITA TENGOK...

ShawnShazwan berkata...

Salam...Kita tak boleh nak bandingkan kerajaan 11 bulan PR dgn kerajaan 50 thn BN di Perak...Kita ambiklah 8 tahun saja bermula dari 2000...selama lapan thn bnyk perubahan,pembangunan dr segi material..bagaimana pula dgn pembangunan rohani dan jasmani..lht shj ank2 muda2 skrg..rempit disokong oleh pemuda umno sendiri..di perak,kerajaan perak cuba sedaya upaya utk membantu rakyat dr segala aspek di seluruh negeri,tp bru hnya 11 bln,jgn menilai terlalu awl,beri peluang..kerajaan perak tlh membantu sekolah agama rakyat..memberi tnh kpd kaum cina..tdk salah kerana Islam sndiri mahu kte berlaku adil...Sy bkn lah seorang Islam yg baik tp sy th siapa yg btl2 mengenal Islam pasti akn bersama pas..Suasana di rumah MB ini membuktikkan mgkn sbhgian kecil shj bhw rakyat mahukan PR..kenapa kte org Islam lbh suke menghebahkan perkara2 berkaitan Melayu sdgkan Islam dipinggirkan..Agama adalh yg pertama dan bangsa adalah yg kedua..Spatutnya kte skg phk yg memperjuangkan Islam..Minta maaflah kepada semua tp mgkn ksmptn ini shj lah yg sy ada untuk memberitahu perkara yg hnya 10% shj perkara2 pntg yg blh sy bgtahu..

ShawnShazwan berkata...

Sy ingn memohon maaf kepada semua penyokong ats Kenyataan sy sblm ini...sy dahulunya dalah penyokong kuat BN dan Mahathir sejak umur 9 tahun lgi...namun ini sokongan itu semakin berkurangan sejak adanya Islam Hadhari kerana Islam hnya satu dan tdk ada yg lain..Itu je bezanya..

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.