Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

23 Mac 2009

Lembaga Displin UMNO pun kena siasat....

Bekas Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Muar, Hassan Tun Sulaiman Ninam Shah, akan mencadangkan penubuhan Panel Khas bagi menyiasat Lembaga Displin Umno pada perhimpunan agung parti tersebut yang bermula 24 hingga 28 Mac ini.

Penubuhan panel tersebut katanya, amat perlu setelah melihat serta meneliti keputusan dibuat lembaga displin ke atas calon-calon bagi merebut jawatan tertinggi parti yang disiasat kerana terbabit dengan dakwaan mengamalkan politik wang, begitu meragukan serta menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli-ahli Umno.

Beliau yang sebelum ini mencadangkan supaya lembaga displin Umno dibubarkan berikutan dakwaan kegagalan lembaga tersebut menjalankan tugas dengan telus dan adil menyifatkan keputusan lembaga tersebut baru-baru ini amat memalukan Umno dan orang melayu.

"Oleh kerana itu pada perhimpunan agung Umno kali ini saya akan mencadangkan supaya ditubuhkan sebuah panel khas bagi menyiasat lembaga displin Umno yang dilihat telah gagal menjalankan tugas yang diamanahkan kepada mereka dengan telus dan adil," katanya ketika ditemui di sini, baru-baru ini.

Beliau yang juga perwakilan G7 Umno Bahagian Muar seterusnya berkata, sekiranya kepimpinan tertinggi parti tidak mahu mendengar atau melayan tuntutan ahli-ahli di peringkat akar umbi maka satu tindakan drastik akan dilakukan selepas perhimpunan ini nanti.

"Ahli-ahli Umno di empat Bahagian Umno di Daerah Muar iaitu, Pagoh, Ledang, Bakri dan Muar, termasuk juga di bahagian-bahagian lain di negeri ini akan bertindak keluar parti secara beramai-ramai sekiranya calon-calon yang bertanding jawatan tertinggi Umno kali ini terdiri dari kalangan pemimpin yang terlibat dengan korupsi politik.

"Sebab itu kita mahu perhimpunan ini ditangguhkan sehingga semua calon yang bertanding jawatan tertinggi parti disiasat terlebih dulu sebelum disahkan bebas dari amalan politik wang, tegas beliau.

Beliau yang juga bekas Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Muar selama tiga penggal, seterusnya mendedahkan, calon-calon yang bertanding jawatan tertinggi Umno kali ini sangat diragui.

"Lebih meragukan lagi keputusan lembaga displin itu sendiri dipersoalkan apabila mengenakan hukuman yang tidak adil ke atas ketiga-tiga calon terbabit yang secara jelas menunjukkan seolah-olah berlaku konspirasi dalam percaturan merebut jawatan tertinggi parti," kata beliau.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.