Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

15 Sep 2008

Ketua Pemuda Pas selar tindakan AS minta penjelasan ~ Malaysiakini

KUALA LUMPUR, 15 September (Berita Harian): Ketua Pemuda Pas, Salahuddin Ayub menyelar tindakan Amerika Syarikat (AS) memanggil Duta Malaysia ke Washington, Ilango Karuppannan berhubung penahanan tiga individu mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) Jumaat lalu yang disifatkannya mempunyai niat tersembunyi.

Beliau berkata, tindakan Jabatan Negara AS itu tidak wajar kerana ia cenderung kepada campur tangan negara itu ke atas Malaysia dan menuntut supaya kedaulatan negara dihormati.

"Mereka kononnya simpati, tetapi sebenarnya ada niat lain. Kita perlu belajar daripada tindakan yang dilakukan oleh AS ke atas negara dunia ketiga sebelum ini yang jelas mempunyai niat tersembunyi.

"Penahanan tiga individu mengikut ISA itu adalah keadaan yang berlaku dalam negara dan walau apa sekalipun berlaku biar rakyat negara dan kerajaan negara ini menentukan hala tujunya. Ia sangat jelas rakyat Malaysia tidak akan membenarkan seinci pun daripada negara ini dikuasai AS," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Semalam, akhbar ini melaporkan Menteri Luar, Datuk Seri Rais Yatim, berkata Malaysia sudah memberikan penjelasan kepada AS mengenai penahanan tiga individu mengikut ISA berikutan tindakan AS memanggil wakil Malaysia untuk mendapatkan penjelasan mengenainya.

Bagaimanapun Rais menegaskan, soal keselamatan dalam negeri adalah hal dalaman yang perlu ditangani sendiri negara ini dan tidak perlu ada campur tangan luar.

Mengulas hak asasi manusia yang dicanangkan AS, beliau menuntut, penghormatan daripada AS ke atas sistem undang-undang yang diamalkan di negara ini seperti Malaysia menghormati dasar negara itu berhubung penjara Guantanamao.

Tiga yang ditahan itu adalah, penulis blog Raja Petra Kamaruddin Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok dan Wartawan akhbar Sin Chew Daily, Tan Hoon Cheng. Tan bagaimanapun dibebaskan pagi kelmarin.

Dewan Pemuda Pas Pusat

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

so kenapa pulak Ahmad Ismail masuk campur hal Amerika dengan samakan penduduk Cina Malaysia dengan Yahudi Amerika ?

Perbuatan beliau menyebut nama Yahudi dan Amerika memberi hak kepada Amerika dan Israel utk campur tangan dalam hal Malaysia kerana nama mereka di petik oleh Melayu Islam Malaysia

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.